ZESPÓŁ SZKÓŁ EKONOMICZNO - HOTELARSKICH
im. Emilii Gierczak w Kołobrzegu

III MIEJSCE W REGATACH ŁODZI DZ
III MIEJSCE W REGATACH ŁODZI DZ

Dnia 11.06.2025r. reprezentacja naszej szkoły w składzie: Bagiński Maciej 4h, Kaźmierowski Gracjan 4h, Paweł Woźniak 4h, Pietrzykowski Aleks 4h, Jadczak Alan 2f, Łęcki Mateusz 2f, Duwe Wiktor 3r, Krempic Arkadiusz 2r, Kowalski Wojciech 2r, Ikwanty Krystian 2f wzięła udział w regatach łodzi DZ na rzece Parsęcie i zajęła III miejsce.

JESTEŚMY W ZŁOTEJ SETCE SZKÓŁ W POLSCE!
JESTEŚMY W ZŁOTEJ SETCE SZKÓŁ W POLSCE!

Miło nam poinformować, że jesteśmy w gronie szkół nagrodzonych w ramach programu ZŁOTE SZKOŁY NBP. To właśnie drużyna z Technikum Ekonomicznego (kl. 2f) jest w gronie 50 szkół ponadpodstawowych, które najlepiej wykonały zadania objęte projektem (lekcję z ekonomię, warsztat uczniowski i debatę uczniowską).

ZAKOŃCZENIE STAŻU W AALBORGU
ZAKOŃCZENIE STAŻU W AALBORGU

Uroczyste rozdanie certyfikatów na zakończenie projektu stażowego w Danii stanowiło wyjątkowe podsumowanie intensywnego czasu nauki, wymiany doświadczeń i rozwoju zawodowego. Wydarzenie odbyło się w serdecznej, ale eleganckiej atmosferze – z udziałem gospodarzy z TechCollege Aalborg, polskich nauczycieli, a także koordynatorów projektu FERS.

DRUGI TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU
DRUGI TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU

W dniach 19-23.05.2025 r. nauczyciele realizujący staż odbyli wizytę studyjną na kilku wydziałach TechCollege. Obserwowali organizację kształcenia zawodowego na kierunkach: technik dentystyczny, fryzjer, kosmetyczka, budowlaniec oraz stolarz, co stworzyło okazję do wymiany doświadczeń i podpatrzenia ciekawych rozwiązań w nauczaniu praktycznym i teoretycznym. TechCollege zrobił na uczestnikach ogromne wrażenie – zarówno pod względem nowoczesnej infrastruktury, jak i atmosfery panującej w szkole.

TRZECI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
TRZECI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

W poniedziałek uczniowie ZSE-H skupili się na działaniach proekologicznych w hotelarstwie. Rozmawiali o zrównoważonym rozwoju oraz o tym, jak propagować w branży turystycznej inicjatywy chroniące środowisko

DRUGI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
DRUGI TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

Drugi tydzień w Aalborgu pełen nauki i atrakcji! W ramach zajęć edukacyjnych uczniowie zapoznali się z systemem rezerwacji Octopus oraz poznawali w praktyce funkcjonowanie hoteli Viking i Kompass. Poznali oferty luksusowego wypoczynku, standardy obsługi gości, uczestniczyli również w warsztatach gastronomicznych, gdzie przygotowywali rybnego burgera i tradycyjny duński deser.

PIERWSZY TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU
PIERWSZY TYDZIEŃ STAŻU NAUCZYCIELI W AALBORGU

W ramach projektu FERS „Wykorzystanie technologii IT w kształceniu hotelarzy” w zagranicznym, dwutygodniowym stażu zawodowym w TechCollege Aalborg w Danii uczestniczy troje nauczycieli ZSE-H. Szkolenie odbywa się w ramach programu, którego celem jest wspieranie mobilności edukacyjnej oraz podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry nauczycielskiej.

PIERWSZY TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)
PIERWSZY TYDZIEŃ POBYTU W AALBORGU (PROGRAM FERS)

Pierwsze dni pobytu zostały poświęcone na wzajemne zapoznanie się uczestników oraz wprowadzenie do kultury i realiów życia w Danii. Uczniowie wzięli udział w zajęciach z zakresu komunikacji międzykulturowej oraz poznali podstawowe informacje na temat historii Danii i samego miasta Aalborg.

WYJAZD NA STAŻ DO AALBORGA
WYJAZD NA STAŻ DO AALBORGA

Obudzili się w nocy, pewnie z mieszanymi uczuciami – ekscytacją na myśl o nowej przygodzie i lekkim niepokojem związanym z opuszczeniem domu. Wczesny poranek minął w gorączkowym pakowaniu ostatnich drobiazgów i sprawdzaniu, czy na pewno wszystko mają. Pożegnanie z rodziną, a potem dwunastogodzinna, spokojna podróż do Aalborga.

Następny
Poprzedni
Shadow

 

;

Szczera rozmowa, ciągłe zaangażowanie, wypracowanie kompromisów oraz bezgraniczna miłość są kluczem do utrzymania dobrych relacji ze zbuntowanymi nastolatkami. Kiedy dzieci dorastają, w jednej chwili mogą przeistoczyć się z miłych i uczynnych pociech w nieprzyjemne, zbuntowane nastolatki.

Większość osób w tym wieku przechodzi okres buntu, co jest całkowicie naturalne. Warto jednak dowiedzieć się, co zrobić, aby sytuacja nie wymknęła się spod kontroli i aby rodzice pozostali autorytetem i wsparciem dla swoich dorastających dzieci.

  • Załagodzenie konfliktu
    Pierwsza zasada to niedoprowadzenie relacji pomiędzy zbuntowanymi nastolatkami a rodzicami do otwartego konfliktu. Często zdarza się, że dzieci w różnych sytuacjach chcą walczyć o swoją autonomię. Kiedy rodzic nie pozwala na późny powrót z imprezy czy odważny ubiór, nastolatek zaczyna podkreślać, że jego zdanie jest ważne i inni mają się do niego dostosować. Ważne jest to, w jaki sposób tego dokonuje - rozmową, krzykiem czy milczeniem i robieniem wszystkiego wbrew zakazom.
  • Najważniejszy jest kompromis
    Szereg zakazów i obowiązków nie jest dobrą drogą. Aby móc dogadać się z dzieckiem, należy zawrzeć wiele kompromisów, które pomogą w utrzymaniu dobrych relacji. Kiedy zbuntowane nastolatki chcą wyjść na imprezę i wrócić później niż zwykle, należy dać im szansę, ale zaznaczyć, że rodzic odbierze je z miejsca prywatki w nienagannym stanie. Jeśli dziecko wykorzysta tę szansę i nie zawiedzie oczekiwań rodziców, należy małymi krokami zwiększać pole wolności - o ile nastolatki będą wywiązywać się z danego słowa. Jeśli ubiór zbuntowanych nastolatek nie odpowiada rodzicom, należy pozwolić im wyrażać siebie, ale pod warunkiem, iż do szkoły będą ubierać się mniej ekstrawagancko.
  • Kolejny krok – zaufanie Najlepszą formą ujarzmienia niesfornego nastolatka jest rozmowa. Często rodzice nie wiedzą jak się do tego zabrać, więc jeśli dziecko samo nie wykazuje inicjatywy, nie powinno się go zmuszać do tego. Warto jednak okazywać zainteresowanie codziennymi sprawami i reagować jeśli zauważa się, że dzieje się coś złego (na przykład dziecko nagle zamyka się w sobie, jest niedostępne). Rutynowe pytanie „Co tam w szkole?” nie jest rozmową. Należy znaleźć odpowiedni moment, na przykład podczas wyjścia matki z córką na zakupy. Wspólne spędzanie czasu zbliża, a dziecko prawdopodobnie nie będzie się odgradzało od życia rodzinnego, jeśli rodzice będą rozumieli sprawy i problemy dorastającego nastolatka. Każdy problem należy traktować poważnie - przecież każdy miał kiedyś swoje problemy, które z perspektywy czasu może i stają się błahe, ale dla zbuntowanych nastolatek są całym światem.
  • Popularny problem i jego rozwiązanie
    Zbuntowane nastolatki często zarzucają rodzicom, że ci „czepiają się” o wszystko. Nie należy wybierać za dzieci znajomych, form spędzania wolnego czasu, sposobu ubierania się. Pozostawienie wyboru dziecku jest niezwykle istotne, albowiem nastolatek ma poczucie, iż nikt nim „nie rządzi”, jest wolny. Oczywiście każdy musi mieć swoje obowiązki, ale za ich dobre wypełnianie dziecko powinno być doceniane. Zawsze należy być konsekwentnym i sprawiedliwym, a każdą odmowę należy sensownie uzasadnić. Nigdy nie należy argumentować swoich decyzji skwitowaniem „nie, bo nie”. To pokazuje, iż rodzice nie potrafią wytłumaczyć zbuntowanym nastolatkom, dlaczego się na daną rzecz nie zgadzają. W wychowaniu i utrzymaniu dobrych relacji ze zbuntowanymi nastolatkami najważniejsza jest jednak miłość i wsparcie, które pozwolą przetrwać trudy okres zarówno rodzicom jak i dzieciom.

SZANOWNY UŻYTKOWNIKU

Jeżeli chcesz przeskalować w górę zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i +.

klawiatura

Jeżeli chcesz przeskalować w dół zawartość strony, to naciśnij kombinację klawiszy
CTRL i -.

klawiatura

Logo WCAG